Christian Engström, Pirat

5 juli 2008

Mot Almedalen

Filed under: delad kultur — Christian Engström @ 20:11
Almedalen 2007

Imorgon söndag åker jag till Almedalen tillsammans med andra piratpartister. Jag får se hur det blir med bloggandet medan jag är där, men jag är säker på att bland annat Emma och Rick kommer att blogga under veckan.

tisdag 9:30 – 12:00 ordnar Piratpartiet ett seminarium med titeln ”Upphovsrätt eller medborgarrätt”:

Dag: 2008-07-08
Seminarium kl 09:30 – 12:00, Trädgården S:t Hansgatan 3

Upphovsrätt eller medborgarrätt?
Det finns en konflikt mellan dagens upphovsrätt och grundläggande medborgerliga rättigheter, såsom äganderätten, rätten till ett privatliv, yttrandefriheten och rätten att skapa nya verk. Har samhället hittat rätt balanspunkt mellan de motstridiga intressena? Hur bör upphovsrätten se ut i det framväxande informationssamhället? Är Sverige och Europa på rätt väg?

Ett panelsamtal med möjlighet att diskutera och ställa frågor.

Rick Falkvinge, partiledare för Piratpartiet
Oscar Swartz, debattör och nätveteran
Mattias Lövkvist, vd för skivbolaget Hybris

Arrangör:
Piratpartiet

Jag tror det blir ett spännande seminarium. Välkomna!

Men förutom upphovsrätt är jag säker på att det kommer att pratas en hel del om FRA i Almedalen. Det är bra det. Vi ska inte låta dem glömma den här frågan.

Jag kan nås på telefon 070-663 37 80, och Rick har 0708-303 600.

…………

Pingat på Intressant. Andra bloggar om: , , , , , , ,

3 kommentarer

  1. Toppen ifall någon kan spela in ”Upphovsrätt eller medborgarrätt?” så vi andra som inte kan vara plats har möjlighet att deltaga, på det viset!!

    Kommentar av Dennis Nilsson — 6 juli 2008 @ 13:41

  2. Jag har samma request som Dennis. Vore dessutom trevligt med ett TV-sammandrag av hela veckan utifrån PP’s perspektiv. / Mvh Mikke Kalmar

    Kommentar av Mikke — 6 juli 2008 @ 15:35

  3. […] piratvänner har bordat skutan och befinner sig i detta nu på väg till Gotland där de ska sprida piratideologi, fröjd och […]

    Pingback av Anna Troberg » FRA-lagen är bara storskurk på level 1 — 11 februari 2009 @ 12:57


RSS feed for comments on this post.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.