Christian Engström, Pirat

3 december 2014

Debattare: ”Nu kan Piratpartiet börja om med rent bord”

Filed under: val — Christian Engström @ 12:49
Läs min debattare hos Dagens Samhälle

Läs min debattare hos Dagens Samhälle

Piratpartiets partiledare Anna Troberg har meddelat att hon avgår som partiledare från årsskiftet, under stort medialt buller och bång. Jag svarar henne i en replik hos Dagens Samhälle:

Läs mitt svar ”Nu kan Piratpartiet börja om med rent bord

…………

Andra inlägg i debatten:

Henrik Alexandersson: ”Piratpartiet var som en trafikolycka i slow motion
Anna Troberg: ”Piratpartiet i Bryssel var som en ovärdig cirkus

4 kommentarer

  1. Mhm, val redan 22 mars 2015. Vågar PP gå fram med samma maktresonemang som SD? Kan PP spinna på SD-kaoset den här gången? Vad vet man?

    Kommentar av Johan Tjäder — 3 december 2014 @ 17:43

  2. Ha inte så bråttom. Sam-verka, (inte ”sam-arbeta”), förslagsvis tillsvidare med partiet Enhet. Skillnaderna förenar.

    Kommentar av Nils Tenmann — 4 december 2014 @ 15:54

  3. Hej Christian. Jag har försökt att kontakta dig via mejl, men inte lyckats. Jag har nog inte rätt adress. Kan du mejla till mig på den adress jag angett för kommentaren?

    Kommentar av Antimon555 — 4 december 2014 @ 21:15

  4. PP har lite flyt i och med dagens tillslag mot TPB i Stockholmsområdet. Det kan ju medföra att man får några nya ströröster i extravalet om detta blir av. Inte mig emot om något mandat går till PP för då blir vänsterfalangen ett mandat fattigare. Att ett svenskt parti skulle regera med PP kan vi bara glömma så man får finna sig i att ingå i parian tillsammans med SD. SD kommer dock att växa rejält inför extravalet, kanske hamnar över 20%.

    Kommentar av nejtillpirater — 9 december 2014 @ 22:31


RSS feed for comments on this post.

Blogga med WordPress.com.

