Christian Engström, Pirat

24 februari 2014

Piratpartiet – frihetens vakthund i EU

Filed under: informationspolitik — Christian Engström @ 15:15
Läs mitt debattinlägg hos Europaportalen

Läs mitt debattinlägg hos Europaportalen

Internets frihet, kampen mot massövervakning och ett mer demokratiskt EU. Det är de tre viktigaste frågorna för Piratpartiet i EU-valet, skriver jag i ett debattinlägg hos Europaportalen.

Jag avslutar med:

Piratpartiet har levererat. Och Piratpartiet behövs i Europaparlamentet för att försvara internets frihet, för att värna medborgarnas rätt till privatliv och för att göra EU mer demokratiskt.

Läs mer hos Europaportalen

2 kommentarer

  1. But… who watches the dogs?😀

    Kommentar av gurrfield — 25 februari 2014 @ 13:45

  2. Jag skulle vilja fästa uppmärksamheten på Greenwalds veckogamla avslöjande att GCHQ JTRIG-avdelning (Joint Threat Research Intelligence Group) faktiskt är inriktad på att utomrättsligt bekämpa inhemsk politisk opposition, det är faktiskt alldeles oerhört tyst om detta:
    The Intercept: How Covert Agents Infiltrate the Internet Facebook to Manipulate, Deceive, and Destroy Reputions

    Kommentar av anonym — 27 februari 2014 @ 12:23


RSS feed for comments on this post.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

