Christian Engström, Pirat

21 januari 2014

The Daily Show sammanfattar Obamas NSA-tal

Filed under: NSA — Christian Engström @ 17:04
Se sammanfattningen av Obamas NSA-tal (8 min)

Se sammanfattningen av Obamas NSA-tal (8 min)

President Obama höll ett tal i fredags om NSA och den amerikanska massövervakningen av privatpersoner och företag världen över. Jag bloggade om talet under rubriken Obama tänker låta NSA fortsätta massövervaka. Det var kontentan av vad han sa.

Obamas tal var bortåt en timme långt
, så den som inte har oändligt med tid kanske inte orkar lyssna på hela.

Istället rekommenderar jag den här sammanfattningen gjord av den amerikanske komikern Jon Stewart på The Daily Show. Förutom att Stewarts sammanfattning är betydligt kortare (8 min istället för 43), hinner han också med att kommentera alla de viktigaste punkterna som Obama tog upp.

Se Jon Stewart på The Daily Show om Obama’s NSA-tal

1 kommentar

  1. Tyvärr är inte Obama varken en ny JFK Kennedy eller Martin Luther King. Obama håller utmärkta tal, men i handling har han visat på att han är en värdig efterträdare till King Bush.

    Kommentar av Dennis Nilsson — 22 januari 2014 @ 3:15


RSS feed for comments on this post.

Blogga med WordPress.com.

