Christian Engström, Pirat

6 november 2013

Tack alla som röstade — omröstningen fortsätter

Filed under: val — Christian Engström @ 23:28
Jag och Amelia kommer toppa Piratpartiets lista i EU-valet 2014

Jag och Amelia kommer toppa Piratpartiets lista i EU-valet 2014

Första omgången i Piratpartiets medlemsomröstning om hur vår EU-lista ska se ut är nu avslutad. På alla de fyra listor som gått vidare står jag först, och Amelia Andersdotter som nummer två.

Tack för förtroendet, alla som röstade!

Jag lovar att göra mitt yttersta för att vi först ska göra en fantastisk valrörelse där vi tar minst två mandat (gärna tre), och sedan ytterligare en framgångsrik mandatperiod där vi fortsätter leverera segrar.

Jag och Amelia är olika som personer och i vårt sätt att jobba, så tillsammans ger vi partiet fler chanser att lyckas än vad någon av oss skulle kunna göra ensam.

Nu börjar andra omröstningen för att fastställa den slutliga EU-listan. Det finns fyra listor kvar, som skiljer sig åt från plats tre och vidare. Gå in och rösta här.

Och när hela listan är spikad (det är totalt tre omgångar kvar), då ger vi järnet.

Piratpartiet kommer ta minst två mandat i EU-valet den 25 maj 2014.

Det är allas vårt jobb gemensamt att se till att det blir så. Och det kommer vi klara.

7 kommentarer

  1. Nu lämnar vi detta bakom oss och går vidare och jobbar för ytterligare pirater i EU-parlamentet.

    Ytterst handlar detta om huruvida demokratin skall fortsätta vara det bästa sättet att organisera våra samhällen. Låt oss visa på att det är möjligt. I demokratier skall ingen behöva svälta eller vara utan tak över huvudet.

    Det finns hur mycket som helst att göra…..

    Kommentar av Dennis Nilsson — 6 november 2013 @ 23:56

  2. Jag tror att ni två kompletterar varandra på ett mycket bra sätt, detta just för att ni är så väldigt olika, på nästan alla alla sätt. Kvinna/man, gammal(sorry CE)/ung, folklig/nördig osv… Det är nog också just därför som partiet har våndats lite, det går liksom inte att sätta den ene framför den den andre, vi får hoppas att ni _båda_ får fortsätta.

    Kommentar av steelneck — 7 november 2013 @ 1:07

  3. Steelneck: Det roliga är ju att Christian är ganska ung för att vara EU-parlamentariker, jämfört med de andra där.😀

    Kommentar av Falkvinge (@Falkvinge) — 7 november 2013 @ 11:53

  4. Jag är en lagom tjock man i mina bästa år, och det tänker jag fortsätta med, oberoende av faktisk tjocklek och ålder.🙂

    Kommentar av Christian Engström — 7 november 2013 @ 14:13

  5. […] Nu har den tredje delomröstningen för att fastställa Piratpartiets lista till EU-valet i maj 2014 börjat. Nu finns det två listor kvar. På båda listorna står jag som första namn, och Amelia Andersdotter som andra. […]

    Pingback av Jag vill se Anna Troberg som trea på Piratpartiets EU-lista | Christian Engström, Pirate MEP — 10 november 2013 @ 11:13

  6. […] ödmjukt för det förtroendet och ser fram emot en rolig valrörelse. Våra två toppnamn är Christian och Amelia. Några elever på Kattegattgymnasiet undrande var Piratpartiet hade gjort under sin år i EU? En […]

    Pingback av Besök på Kattegattgymnasiet | Gustav Nipe, ordf. Ung Pirat — 10 november 2013 @ 19:23

  7. […] vet vilka kandidater vi har och vi är överens om målet. Till våren ska vi skicka tre pirater ner till […]

    Pingback av Att börja ro | Gustav Nipe, ordf. Ung Pirat — 21 november 2013 @ 13:32


RSS feed for comments on this post.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

