Christian Engström, Pirat

7 november 2010

Ny kategori på bloggen: Copyright Reform

Filed under: Copyright Reform,informationspolitik — Christian Engström @ 19:58

Jag har lagt till en ny kategori här på bloggen: Copyright Reform. Där har jag tänkt samla inlägg om hur Piratpartiet vill förändra upphovsrätten, och varför.

Jag har indexerat upp alla gamla relevanta blogginlägg, inklusive ett antal äldre förklarande inlägg på svenska. Min tanke är att i framtiden skriva en hel del på engelska i den här kategorin, för det här är frågor som behöver diskuteras i hela Europa.

Och när jag ändå har det här inlägget att skriva ett par länkar så jag kan hitta dem igen kan jag ju passa på:

Rick Falkvinge: Och när dödsstraff heller inte stoppar fildelning?
Rick Falkvinge: Sverige kan legalisera fildelning imorgon
Anna Troberg: Stonehenge petar sig inte i näsan eller glömmer trosorna hemma…
Anna Troberg: Nedslag i den kulturella verkligheten

…………

Bilden kopierad från QuestionCopyright.org

Tags: , , ,

4 kommentarer

  1. Hoho, relativa länkar funkar inte i mail.

    Kommentar av Johan Tjäder — 7 november 2010 @ 20:47

  2. […] This post was mentioned on Twitter by lillebrorsan, TwelvE. TwelvE said: Christian Engström: Ny kategori på bloggen: Copyright Reform: Jag har lagt till en ny kategori här på bloggen: … http://bit.ly/cv8wZX […]

    Pingback av Tweets that mention Ny kategori på bloggen: Copyright Reform « Christian Engström, Pirate MEP -- Topsy.com — 7 november 2010 @ 21:50

  3. CopySwede har tolkat en dom i Europadomstolen och påstår att den tydliggör privatkopieringsersättningens omfattning.
    http://www.copyswede.se/nc/news/artikel/dom-i-eu-domstolen-tydliggoer-privatkopieringsersaettningens-omfattning/

    Kommentar av farmorgun — 8 november 2010 @ 17:06

  4. J’vligt bra text , jag beundrar den🙂 jag avgudar den nästan ,
    Keep the good work up man , Peace !
    läs gärna min blogg ,, . . nedan … som handlar om hur mycket jag hatar Copyright och sådant skit …🙂
    http://sgaicolsats.blogg.se/

    Kommentar av Niclas Pettersson , Nedladdare och Stolt Ungdoms Pirat — 8 november 2010 @ 17:43


RSS feed for comments on this post.

Blogga med WordPress.com.

