Christian Engström, Pirat

27 maj 2010

Hos Frihetsfronten i Stockholm torsdag kväll

Filed under: informationspolitik — Christian Engström @ 9:08

Jag talar hos Frihetsfronten ikväll torsdag 27 maj

Ikväll torsdag är jag inbjuden som talare hos Frihetsfronten i Stockholm.

  • Tid: Torsdag 27 maj kl 19.00
  • Plats: Restaurang Cattelin, Storkyrkobrinken 9, Gamla Stan, Stockholm

Henrik ”Hax” Alexandersson, som dels är ordförande för Frihetsfronten, dels jobbar för Piratpartiet som politisk assistent åt mig i Bryssel, kommer att fråga ut mig.

Jag vet inte vad han kommer fråga om, men jag gissar att mycket kommer handla om vad som händer i frihetliga frågor i EU-parlamentet just nu, och vad Piratpartiet har åstadkommit hittills. När han får slut på knepiga frågor får publiken ta vid. Jag lovar att svara på allt efter bästa förmåga.

På Cattelin finns även möjligheter att äta en bit innan, under eller efter mötet. Efter anförande och debatt fortsätter vi med efterkör i baren.

Ingen inträdesavgift, och ingen anmälan behövs. Dyk upp bara, i sann frihetlig anda.

Välkommen!

…………

Andra bloggar om: , , ,

9 kommentarer

  1. me like

    Kommentar av Anne Kekki Forshaga — 27 maj 2010 @ 9:18

  2. Suveränt. Kommer någon filma så man kan se på nätet??

    Kommentar av Paul — 27 maj 2010 @ 9:51

  3. Jag kommer filma så mycket jag kan.

    Kommentar av Jonathan — 27 maj 2010 @ 10:03

  4. Oftast dokumenteras det inte så mycket på Frihetsfrontens seminarium Paul. De föredrar att talarna kan vara helt öppenhjärtliga istället och inte behöva oroa sig för vad som ska ”läcka ut”.

    För det vet vi ju alla – när man vet att det man säger kommer att spridas eller sparas, så tänker man sig för vad man säger…

    Jag utvecklade tankarna kring just den öppna stämningen hos Frihetsfronetn på min blogg för et tag sedan:

    http://lakonism.blogspot.com/2007/11/bloggar-minskar-transparensen-hos.html

    Vi ses ikväll Christian!

    Kommentar av Markus "LAKE" Berglund — 27 maj 2010 @ 12:05

  5. ”För det vet vi ju alla – när man vet att det man säger kommer att spridas eller sparas, så tänker man sig för vad man säger…”

    Sant… men ändå synd… i det här fallet😉

    Kommentar av morr — 27 maj 2010 @ 19:01

  6. Tack för en trevlig kväll!

    Kommentar av Johan Tjäder — 27 maj 2010 @ 22:48

  7. Cattelin: min favoritrestaurang i stan. Hoppas du hade det bra!

    Kommentar av Rick — 28 maj 2010 @ 2:45

  8. Bra tal. Muntert, upplysande, och mycket tänkvärt.
    Du nämnde under talet att du hade hittat ett förvånansvärt stort antal socialdemokrater i bryssel som verkade mer radikala än oss…det kanske skall betänkas att sorgligt nog har regeringarna i olika länder i mångt och mycket betraktat EU’s byråkrati som ett strålande sätt att göra sig av med bråkmakare inom de egna leden.

    Kommentar av Scary Devil Monastery — 28 maj 2010 @ 10:44

  9. […] talade jag på ett möte i Stockholm ordnat av […]

    Pingback av Christian Engström – Är Bryssel som du tänkt dig? « Christian Engström, Pirate MEP — 28 maj 2010 @ 13:51


RSS feed for comments on this post.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

