Christian Engström, Pirat

20 april 2010

Rösta på lista #7 till Piratpartiets styrelse

Filed under: allmän politik — Christian Engström @ 23:07
Rösta på lista #7

Rösta på lista #7

Piratpartiets årsmöte pågår just nu i vårt forum. Alla medlemmar har rösträtt, och valet till Piratpartiets styrelse öppnade vid midnatt.

Jag är kandidat för omval till styrelsen, men jag ingick inte i valberedningens förslag. Men det var bara ett förslag. Nu är det upp till medlemmarna.

Det finns flera olika listor där jag är med, och mötespresidiet har lagt upp voteringsordningen så att jag löper stor risk att hamna utanför styrelsen om de som vill rösta på mig väljer olika listor.

Ung Pirats ordförande Stefan Flod, som stödjer min kandidatur, rekommenderar

Förslag #7 lagt av Farmor Gun (Gun Svensson)

Rösta på det om du vill stödja mig.

Jag ställer upp för att jag tycker jag har något att tillföra till styrelsen. I synnerhet när det gäller politisk fingertoppskänsla, men också på övriga sätt. Jag har varit medlem av styrelsen sedan 2006, och har erfarenhet från två valrörelser. I den senaste slog vi som bekant alla med häpnad. Det kan vi göra en gång till.

Just nu är det alldeles för mycket som går i fel riktning i politiken. FRA, Ipred och datalagring i Sverige, och fler vansinnigheter än jag kan räkna upp i andra länder som borde veta bättre. Vi behöver vända den här trenden, och det kan vi göra.

Piratpartiet behövs i riksdagen. Jag tänker göra allt jag kan för att det blir så. Därför kandiderar jag till styrelsen.

Gå in i formunet och rösta på lista #7 här (scrolla upp för att komma till omröstningen).

För att kunna rösta behöver du registrera dig på forumet (om du inte redan har det). Sedan behöver du koppla ihop din forumidentitet med ditt medlemskap, vilket det finns en guide för här.

…………

Foto av Oscar Swartz

Andra som skriver om styrelseomröstningen: Jonathan Rieder Lundkvist

Andra bloggar om: ,

20 kommentarer

  1. Har nu avlagt min röst samt motivering.
    http://jrl5.blogspot.com/2010/04/darfor-rostar-jag-pa-christian-engstrom.html

    Kommentar av Jonathan — 21 april 2010 @ 0:04

  2. You have my vote. Actual delivery counts.

    Kommentar av And my axe. — 21 april 2010 @ 1:15

  3. Du har min röst. Du behövs i styrelsen. Lycka till!

    Kommentar av Martin Ekberg — 21 april 2010 @ 2:00

  4. Tja… antingen är det inte betungande att sitta i styrelsen, eller så är jobbet i EU-Parlamentet för lätt?
    Finns det verkligen inga andra som har förmågan (som du har) då? Eller är det brain-drain i PP?

    Kommentar av Jay — 21 april 2010 @ 3:24

  5. Tummen upp! Du har min röst.🙂

    Kommentar av Stefan Flod — 21 april 2010 @ 6:17

  6. Klart du har min röst. Du (och alla andra) gör ett strålande jobb där nere, och har alltid gjort ett strålande jobb, även innan PP.

    Kommentar av Carl — 21 april 2010 @ 7:44

  7. Har varit medlem sedan TPB-rättegången och har idag för första gången registrerat mig på forumet och lagt min röst på Förslag nr: 7. Himla rörigt att det var en massa förslag där du ingår. Snyggt gjort av mötespresidiet, luktar maktfullkomlighet lång väg….

    Kommentar av Måns — 21 april 2010 @ 7:57

  8. Förslag 7 fick min röst

    Kommentar av john — 21 april 2010 @ 8:23

  9. @Jay:
    Nej, det finns ingen som ens kommer i närheten av Christians förmåga. Jag skulle kunna utveckla det en del, men nöjer mig med att konstatera att CE var med och stoppade mjukvarupatent i EU och var framgångsrik i den senaste valrörelsen.

    Kommentar av Jesper — 21 april 2010 @ 9:41

  10. Nå jag är mer förtjust i förslag #8, eftersom väst inte får någon representation alls bland ordinarie ledamöter med #7

    Kommentar av Marcus Fridholm — 21 april 2010 @ 10:24

  11. +1 – skall bara få rösträtt först – trassel med identiteterna.

    Du skall in du är den främsta företrädaren vi har och du gör ett bra jobb.

    Mvh
    Fredrik Larsson

    Kommentar av Fredrik Larsson — 21 april 2010 @ 10:41

  12. Varför ville valberedningen hoppa över Christian? Vad håller de på med?

    Kommentar av Rick — 21 april 2010 @ 11:30

  13. Röst avlagd på #7, motivation beskriven på HAX blogg.

    Det är onekligen inte optimalt att en person i en styrelse samtidigt ”anställer” andra i styrelsen, men innan vi har partistöd från riksdagen är det en nödvändighet. Efter att vi kommit in förfaller förmodligen den frågan på ena eller andra sättet.

    Att du sedan oavsett bör sitta i styrelsen då du är det finger på pulsen vi har i bryssel borde vara självskrivet. Särskilt med åtanke på det jobb du drivit hittills.

    Än en gång tack för ett jobb bra gjort.

    Kommentar av Scary Devil Monastery — 21 april 2010 @ 13:55

  14. […] Christian Engström visade på rätt dåligt omdöme i hanteringen av sin besvikelse kring att inte bli nominerad för omval i styrelsen av valberedningen. Detta drogs till sin spets med insinuationer om “kupp”, ett ord som egentligen inte har i sammanhanget att göra. Det handlar om ett nomineringsförslag som medlemmar ska rösta på eller inte. Ska kanske sägas att jag är av den åsikten att folk får göra bort sig. Men jag kan tycka att det inte ska stickas under stol med. […]

    Pingback av opassande » Blog Archive » Styrelseomröstning på PPs årsmöte — 21 april 2010 @ 19:03

  15. […] Christian Engström visade på rätt dåligt omdöme i hanteringen av sin besvikelse kring att inte bli nominerad för omval i styrelsen av valberedningen. Detta drogs till sin spets med insinuationer om “kupp”, ett ord som egentligen inte har i sammanhanget att göra. Det handlar om ett nomineringsförslag som medlemmar ska rösta på eller inte. Ska kanske sägas att jag är av den åsikten att folk får göra bort sig. Men jag kan tycka att det inte ska stickas under stol med. […]

    Pingback av Emma gör det igen – om styrelseomröstningen « Jan "PiratJanne" Lindgren — 21 april 2010 @ 20:06

  16. Instämmer med Scary Devil Monastery, på alla punkter. Optimalt nej, nödvändigt/quick-patch/strategiskt och därmed acceptabelt, ja. Om vi inte tror att våra förtroendevalda har integritet och förstånd nog för att hantera situationen så säger det en hel del. Personligen gillar jag att det svajar lite, annars hade jag blivit riktigt orolig. Valberednigen lämnar ett förslag, medlammarna väger detta mot andra förslag. Hade vi bara ett förslag skulle jag också vara orolig, men det ser jag som ytterst osannolikt🙂

    /F

    Kommentar av FrEDa — 21 april 2010 @ 20:32

  17. På bilden spelar en av journalisterna in dig på en mp3-spelare från Creative som heter Zen😉

    F.ö. tycker jag att det är trist att PP inte verkar kunna komma överens internt.. Det skulle rimligen vara så mycket enklare att komma in i riksdagen om så var fallet..

    Kommentar av Tommy — 22 april 2010 @ 20:59

  18. […] fler sluter upp om att rösta på Christian Engström och förslag nummer #7: Christian Engström själv, JRL, […]

    Pingback av Därför röstar jag Christian Engström till styrelsen | Stefan Flod — 23 april 2010 @ 12:10

  19. Bra jobbat, har röstat på Förslag #7 lagt av Farmor Gun.

    Politik är ingen dans på rosor. Jag föreslår att man framgent inom PP avsätter tid och engagemang i ‘föreningsledarkurser’ för föreningens grässrötter. Där får man bl.a lära sig hur man leder ett föreningsmöte, hur stadgar skall formuleras och hur de kan tolkas. Och vilka falluckor som skall undvikas.

    Med kunniga gräsrötter, och föreningsfunktionärer kan man minimera okunskap och likaså avvärja eventuella kuppförsök.🙂

    Heja Piratpartiet!!!🙂

    Kommentar av Dennis Nilsson — 23 april 2010 @ 19:49

  20. […] bakgrund och mer information, se inlägget om förra omröstningen. Men efter den här omröstningen ska det i alla fall vara […]

    Pingback av Rösta på lista #7 en gång till « Christian Engström, Pirate MEP — 24 april 2010 @ 19:29


RSS feed for comments on this post.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

