Christian Engström, Pirat

30 april 2009

Piratpartiet i SVT ikväll

Filed under: allmän politik — Christian Engström @ 17:03
SVT2 21.00 ikväll

SVT2 21.00 ikväll

Ikväll torsdag ska jag vara med live i Aktuellt klockan 21.00 i SVT2. Det är med anledning av den senaste opinionsundersökningen som SVT porträtterar Piratpartiet. Uppdatering: länk

Det är inte omöjligt att Rapport kör ett inslag om oss 19.30 också, men det är ingenting som jag vet säkert.

Tidigare idag har jag varit med i tre olika radioprogram:

  • Ekot, som gjorde ett stort reportage om oss
  • P4 Extra, där jag blev intervjuad av Lotta Bromé
  • Studio Ett, där jag fick debattera med centerns EU-parlamentariker Lena Ek

En ganska intensiv mediadag, alltså. Men kul. 🙂

Piratpartiet ställer upp i EU-valet om en månad och riksdagsvalet 2010.

…………

Pingat på Intressant. Andra bloggar om: , , ,

63 kommentarer

  1. slänger du uppen torrentfil och en länktill svtplayimorgoniett eget blogginlägg?

    Kommentar av Gnällisen — 30 april 2009 @ 17:20

  2. Grymt CE! Härligt med all den här uppmärksamheten i medierna.

    Kommentar av William — 30 april 2009 @ 17:27

  3. Lycka till!

    Kommentar av larserick — 30 april 2009 @ 17:43

  4. Härligt! Hur mycket vi än gnäller på ”gammelmedia” så behöver vi dom för att nå ut till den breda allmänheten.

    Kommentar av Chrisse — 30 april 2009 @ 17:46

  5. lyssna på studio 1 debatten o . måste säga du ägde den tumme upp. program ledaren var himmla duktig genom att låta dig tala till punkt. och att inte lena ek fick avbryta dig utan du fick svara på hennes frågor.

    vad det gäller LE tyckte det var mest svammel om hur duktig HON varit i parlamentet.

    Kommentar av pros — 30 april 2009 @ 18:07

  6. Härligt!! Tur att du ser så städad och representativ ut! 😉

    Kommentar av Anaïs — 30 april 2009 @ 18:24

  7. Från Ekots intervju:

    ”En av de frågor som nu diskuteras handlar exempelvis om patientrörlighet. Hur står ni i den frågan?”

    Nja, visst är hälsan viktig men hur många kommer att beröras av den frågan under den närmaste valperioden? Enstaka procent. Men hur många berörs av den nuvarande Ipred-lagen? Alla anslutna till nätet; och det är en rejäl andel av befolkningen.

    Ni som röstade i EU-valet förra gången – minns ni vad eran kandidat tyckte om flygets påverkan på miljön? Nja, det kvittar ty flyget ökade år för år oavsett vad EU-parlamentet tyckte. Sen kom krisen, oavsett vad EU-parlamentet tyckte, och flygtrafiken minskade rejält. Så mycket påverkade din rösten, så mycket var den värd. Jag själv däremot vill inte att vid resor någon tulltjänsteman skall gå igenom innehållet i min MP3-spelare därför kommer jag att rösta på Christian. Där kan jag verkligen påverka, det är faktiskt min enda chans att slippa bli övervakad av både staten och privaten. Det är viktigare än hälsa och miljö.

    Kommentar av Gregor — 30 april 2009 @ 18:32

  8. Jag vill först gratulera Piratpartiet, och främst dig Christian till en plats i Europaparlamentet. Tack! Du behövs där.

    Det känns som att de här radioprogrammen vill smutskasta Piratpartiet på något sätt genom att fråga vart vi står i vissa frågor, som inte rör vi bestämmt att inte ta ställning i. Detta gäller särskillt Ekot (Hittade inte vart man kan lyssna på P4 Extra). Detta torde vara något som våra väljara känner till. Men att försöka lägga asylpolitiken i grekland och italien(om jag minns rätt) som viktigare än vår egen frihet/integritet/eu’s demokrati känns inte helt rätt.

    Nu känns det iallafall skönt att både Höder- och vänster-människor kan enas under samma flagg. Vi har alla samma mål.

    Kommentar av Thommie — 30 april 2009 @ 20:06

  9. Såg just intervjun, och du gjorde ett mycket bra intryck!! Tack för ett bra jobb!

    Kommentar av Mats Henricson — 30 april 2009 @ 20:22

  10. Såg just också intervjun. Bra jobbat!

    Kommentar av John Renström — 30 april 2009 @ 20:27

  11. Du fick fram vår politik. Medborgarrätt, yttrandefrihet etc. Media brukar annars dra fram fildelningen som PP:s huvudfråga.

    Kommentar av HR — 30 april 2009 @ 20:28

  12. Finns intervjun digitalt någonstans?

    Kommentar av William — 30 april 2009 @ 20:40

  13. Håller med ovan, bra jobbat! 🙂
    #12: Borde finnas på SVT play om nån timme eller så.

    Kommentar av serenity — 30 april 2009 @ 20:57

  14. en fråga till christian, gav du hon anna en sne blick när interjuvn var över och dom gick vidare till nästa ämne? eller var det bara kamera vinkelen som spela ett spratt?

    mycket bra och saklig interju måste jag säga.

    Kommentar av pros — 30 april 2009 @ 21:18

  15. Uppe nu. 🙂
    http://svtplay.se/v/1540779/aktuellt/30_4

    Kommentar av serenity — 30 april 2009 @ 21:22

  16. Vi får hoppas på en Sahlin/Wanja-effekt. Ju mer svenska folket får höra var Piratpartiet står desto mindre stöd får de.

    Kommentar av Morgan — 30 april 2009 @ 21:57

  17. Jag tycker intervjun var bra. Jag såg en och annan kommentar på IRC som i stort gick ut på att klaga på att hon inte ställde de frågor som skulle ha framställt oss i bäst ljus, men det är ju inte en journalists jobb heller. Hon verkade mer påläst än de flesta som intervjuat piratpartister, vilket främst märktes på att hon kunde komma med relevanta påhopp. 😉

    Du kom också fram mycket bättre än senast jag såg dig på TV (soundbytepseudodebatten mot Dick Harrisson), vilket förstås till stor del beror på det mer seriösa formatet. Du har inte riktigt utvecklat den sanna politikerns förmåga att börja svara på vilken fråga som helst utan att stanna för att tänka efter, och sedan vrida det till en kampanjanpassad floskel mitt i meningen, men jag vet inte om en vettig människa klarar av att utveckla den superkraften.

    Kommentar av Ahruman — 30 april 2009 @ 21:57

  18. Sett intervjun nu. Tycker de flesta verkar bara verkar kunna se som ”fildelning ska vara lagligt” och kalla oss enfrågeparti… Lite störande.

    Kommentar av William — 30 april 2009 @ 22:00

  19. Jag likställer Piratpartiet med det gäng pirater som tillfångatogs i Somalia. De har exakt samma respektlösa inställning till andra människors egendomar.

    Kommentar av Anonymous because of pirates — 30 april 2009 @ 22:22

  20. Lyssnade på studio ett på http://www.sr.se nyss, jättebra! Om PP bara får fortsätta att föra fram vad vi står för så kan det bara gå bättre. 🙂

    Vettig reporter som verkar ha läst på lite också för en gångs skull, dom brukar vara rätt så bra på SR tycker jag (men har inte hängt med på sista tiden heller så vet inte riktigt hur det ser ut där numera).

    Men man ska inte ropa hej ännu, det gäller att folk verkligen går iväg och röstar! 🙂

    Kommentar av apisms — 30 april 2009 @ 23:52

  21. Tycker det är lite tråkigt att reporters och journalister hela tiden ska framhålla PP som ett parti som vill ha gratis nedladdning av allt hela tiden. Det är ju bara en oundviklig effekt som kommer av att behålla våra j**la grundlagar, dessutom bland de viktigaste vi har i detta rike.

    Grunden är ju yttrandefrihet, meddelandefrihet, brevhemligheten och integriteten.

    Kommentar av Tommie — 1 maj 2009 @ 0:00

  22. Superbra jobb i aktuellt. Helt enastående!

    Du som är anonym och likställe oss med piraterna i Somalia: Det låter extremt märkligt men samtidigt tråkigt att höra. Dock är de kul att du letat dig hit för att vädra din åsikt. Det vore ännu roligare om du kunde motivera den på något sätt. Det finns faktiskt för få kritiska röster här på piraternas bloggar.

    För övrigt så tycker jag inte att svenska medier smutskastar. Dom gör sitt jobb och granskar politikerna. Att bara hylla piratpartiet hade varit att GROVT misssköta sitt jobb som granskande media. Och jajaja det går att peka på både ett och två/flera fall när dom har sumpat enormt stora och viktiga frågor (FRAlagen, det olagliga TPBtillslaget, den olagliga Bahnhofrazzian etc). Men jag för min del är glad att dom intar en kritisk hållning till piratpartiet så länge vi får ge svar på tal. Vi har inget att dölja!

    Kommentar av Hans Löfving — 1 maj 2009 @ 0:19

  23. Skitbra i Aktuellt! Tycker verkligen att du blir bättre och bättre varje gång jag ser dig på tv! 🙂

    Kommentar av Saoshyant — 1 maj 2009 @ 0:43

  24. (Varning: Den här texten skrev jag när jag var lite arg.)

    Det gick ilningar längs ryggen när de tre personerna som inte tänkte rösta på PP talade. Deras argument var helt skumma och kändes väldigt mycket som om de inte hade koll alls.

    1) Det ser oseriöst ut om vi skickar PP till EU, det är ett enfrågeparti.
    Snacka om konformism! Främsta argumentet är att han är rädd att det _ser_dåligt_ut_. Jag lämnar det uttalandet, han kanske bara blev stressad framför TV-kameran och inte tänkte klart. Vem vet.

    2) Piratpartiet är ett enfrågeparti och därför kan man inte rösta på det.
    MMmmm. Men då har vi ju S, M, Fp, C och Kd att rösta på då. Fast de säger ju Ja till FRA och datalagring liksom. Vi måste få folk som han att fatta att en röst på dem är en röst på sådana lagar.

    3) Piratpartiet fokuserar väldigt mycket på nerladdning.
    Den här personen har ju bara skrapat liiiite lite på ytan. (Nerladdning först, *ner*-laddning.. Oj.) Han har ju helt missat de viktiga frågorna, samt motiveringen till _varför_ nerladdning, och uppladdning för den delen också, borde vara laglig. samt all annan.. nej vänta, det _finns_ju_knappt_ingen_annan_form_av_digital_kommunikation_ (!).

    Vi måste försöka få nummer 2 och nummer 3 att förstå att vi är mer än ”nerladdning.” Så jävla mycket mer!

    Kommentar av xor — 1 maj 2009 @ 1:02

  25. Jag blir nästan upprörd, kändes lite som en smutskastning i aktuellt, och Anna var ju ganska tuff på frågorna. Men en kanon från dig Christian, och underbart att synas på bästa sändningtid! Tyvärr lyckades Anna ganska väl med att envist återkomma till fildelningsfrågan, jag kan inte förstå att de inte förstår att PP står för så mycket mer? Är väl det som gör mig så upprörd, och de sänder alltså nyheter till hela svenska folket… tragiskt. Men jag hoppas de som tittade på aktuellt lyssnade mer på dig Christian.

    Kommentar av Marcus Nilsson — 1 maj 2009 @ 2:01

  26. Jag måste, om jag ska vara objektiv (vilket iofs är omöjligt), säga att jag är oerhört imponerad av prestationen. Ett fint avslappnat intryck, saklighet även i detta korta medium. Slipa på retoriken och du kommer att bli en stor politiker!

    Go Chrille!

    Kommentar av Robin Rönnlund — 1 maj 2009 @ 2:31

  27. Studio 1 🙂 lyssnade nu, fan va bra!!! go go go!!!

    haha… helt underbart! 🙂 Lena Ek låter snäll och allt, men Christian spelade mot ett mål! 🙂 bästa debatten jag hört en PP repressentant i så långt!

    Kommentar av Tobias — 1 maj 2009 @ 4:20

  28. Christian!

    Kommer de 7 miljoner som du kommer att tjäna efter skatt i €U komma partiet till del eller anses detta vara en hyfsad lön?

    Kommentar av snick — 1 maj 2009 @ 6:32

  29. Tyckte Christian E skötte sig riktigt bra! (Aktuellt’s Anna Hedemo också faktiskt) Relevanta frågor, inte elakt. Dessutom.. träning är alltid bra de slipar argumenten.

    Kommentar av Rickard — 1 maj 2009 @ 6:59

  30. Tycker att Christian ska gå ut med att de sju miljonerna kommer att delas ut till Piratpartiet och dess medlemmar t.ex efter senioritet. De medlemmar som anslutit först bör få mest… Givetvis ska Christian ha tillräckligt för att klara av sitt leverna, men mer en 500,000 kan det ju knappast handla om

    Vilken PR grej det vore!!! Sharing is caring!!!

    Kommentar av Anders — 1 maj 2009 @ 11:11

  31. Om Christian kommer in i EU-parlamentet så kommer det att komma partiet till del genom att han kan anställa assistenter som finansieras av skattepengar (utöver hans egen lön). Det känns inte särskilt trevligt att börja göra anspråk på Christians egen lön, särskilt med tanke på hur väldigt väldigt gratis han jobbat för oss alla under de senaste åren.

    Kommentar av Grodan — 1 maj 2009 @ 11:53

  32. Bra utfört i alla dem olika intervjuerna! Du fick fram samma starka intryck i dem.

    Kommentar av MRHAMA — 1 maj 2009 @ 13:00

  33. serenity: Tack för länken!
    Christian: Bra jobbat, och särskilt bra att du framhävde att (c) inte är vår enda fråga utan att vi främst bryr oss om mänskliga rättigheter.

    Kommentar av calandrella — 1 maj 2009 @ 13:25

  34. xor:

    När det gäller person 1, så tror jag att personen trodde att det här är en svensk rörelse som det inte finns något motsvarande till i andra länder.

    För att få sådana personer att ändra inställning gäller det att belysa att rörelsen visst finns i andra länder – att det här är globala frågor och som således verkligen passar i ett EU-parlament.

    Kommentar av Teufel — 1 maj 2009 @ 14:09

  35. […] i Sverige har, mest på grund av Pirate Bay-domen, fått en hel del publicitet. Trevligt att se vettiga åsikter i media för en gångs skull. På finskt håll är det inte lika […]

    Pingback av Kennie på svenska » Blog Archive » Pirater, Pengar och Planer — 1 maj 2009 @ 14:11

  36. Tyckte också att du skötte dig exemplariskt i SVT intervjun, trots att hon som intervjuade utstrålade fientlighet och var nedlåtande och ställde helt irrelevanta frågor. Trodde faktiskt att SVT skulle ha en neutralare och seriösare attityd eftersom de är Public Service, men det märktes att de gjorde sitt bästa för att ”sätta dit” oss…

    Tycker precis som andra ovan att det är bra att du lyfter fram integritets- och medborgarrättsfrågorna som jag själv tycker är kärnan i partiets ideologi. Det är lätt att det blir för mycket fokus på immaterialrättsfrågan, som i och för sig är viktig, men inte i paritet med de övriga frågorna…

    Många statsvetare verkar fortfarande räkna bort oss eftersom unga män brukar ha lågt valdeltagande, men det är troligen bara eftersom de aldrig varit så heligt förbannade på de sittande politikerna förut. Engagerade människor röstar oavsett ålder och är det något vi har så är det engagerade anhängare.

    Tror att de flesta som stöder PP kommer att gå till valurnorna, medan övriga partier kommer ha samma låga valdeltagande. Med all publicitet lär vi dessutom locka fler att rösta på oss, så min gissning är att vi kommer landa på ca 15% i EU-valet. Så du lär nog få ta med dig både Amelia, Mattias och förhoppningsvis även Anna ner till Bryssel…

    Kommentar av Janne — 1 maj 2009 @ 14:44

  37. Håller med Grodan. Med tanke på att de övriga 18 MEPpar från Sverige får samma lön… vad har de gjort för nytta hittills?

    Jag tror att Christian kommer att göra mera nytta samt arbeta ihjäl sig när han försöker få de övriga 700+ MEPpar att förstå att man ska inte tumma på demokratin.

    Kommentar av petri — 1 maj 2009 @ 14:49

  38. Utmärkt insatts Christian!
    Du har min röst och förhoppningsvis ökade du intresset för PP’s frågor hos många andra.
    Fortsätt i samma anda, det är allt som behövs.

    live Aktuellt SVT2 To kl 21:00 090430
    http://svtplay.se/v/1540779/aktuellt/30_4

    Mvh/
    Clas
    KL PP Västervik

    Kommentar av Clas — 1 maj 2009 @ 16:23

  39. riktigt imponerad av insatsen. Framförallt gillade jag ditt ”svar på tal” vid jordbruks frågan. visade tydligt att du är väldigt insatt och inte är en sk ”politik-pajas” som PP ofta försöks framställas som. Hoppas verkligen att vi nu kan få folk att verkligen rösta också. minns besvikelsen från riksdagsvalet alldeles för tydligt.

    Kommentar av Crille — 1 maj 2009 @ 16:44

  40. […] Christian Engström, Piratpartiet, sa? Igår på Aktuellt var Piratpartiets toppkandidat Christian Engström med. Nyheten var självfallet att Piratpartiet har 5.1% i en opinionsmätning. Skulle det bli […]

    Pingback av Var det någon som förstod vad Christian Engström, Piratpartiet, sa? « Kent Persson (m) blogg — 1 maj 2009 @ 16:53

  41. Ska bli kul och skicka iväg ett helt gäng med engagerade politiker till Bryssel.
    Det var länge sedan man såg sådana i Sverige. När de andra länderna får se att det går att byta ut skådespelarna de har i sina led så kanske vi kan få Europa och Sverige på rätt köl igen.
    Tror vi gör ett jätteval och får minst 40%

    Kommentar av Anonym — 1 maj 2009 @ 18:01

  42. Medhåll om jordbruksfrågan. ”Det har vi ingen åsikt om, och dessutom är det inte EPs bord” var så snyggt att man bara kunde le. Mycket påläst intryck.

    Kommentar av Anonym fegis — 1 maj 2009 @ 18:35

  43. Keep up the good work christian, pp kommer få min röst i båda valen!

    Kommentar av Nemesis — 1 maj 2009 @ 19:35

  44. Haha, jag är helt retarded. Jag trodde att igår var idag. Damn these tidlösa internets.

    Kommentar av Mikael "MMN-o" Nordfeldth — 1 maj 2009 @ 20:02

  45. Bra jobbat Christian! Snyggt att du tryckte på medborgarnas rättigheter i informationssamhället och lät fildelningshysterin tonas ner lite.

    Reporten verkade nästan lite förvirrad av att du svarade ”det är klart att de ska” på frågan om ”artisterna ska få betalt”. Det hade hon förmodligen inte räknat med. Mer av den här sortens positiva retorik. Det är inte nödvändigt och oftast inte ens önskvärt att vara en antagonist när man istället kan hålla med. Lena Ek utnyttjade det här knepet mästerligt i radiodebatten tidigare idag och det kan vi ta lärdom av.

    Kommentar av Kristofer Pettersson — 1 maj 2009 @ 21:27

  46. Nu tar vi hela vägen framåt – mot och inträde i EU….nice work Christian!

    Kommentar av Anders Forsman — 1 maj 2009 @ 22:31

  47. Vill bara ge beröm för lugnet och det seriösa intrycket i Aktuellt. Mycket snyggt skött.

    Kommentar av Kristian — 2 maj 2009 @ 10:57

  48. Det riktigt dryper av illvilja och förakt i rösterna på Anna och Lotta Bromé. Man behövde ju inte anstränga sig för att förstå vilket sken de ville ställa Piratpartiet i.

    Kommentar av Anonym — 2 maj 2009 @ 11:19

  49. Bra intervju, hon ställde bra frågor också. 🙂

    Kommentar av Marcus — 2 maj 2009 @ 12:28

  50. Fredrick Federley lyssnade tydligen på inslaget i P4 Extra 🙂
    http://nef.teflonminne.se/2009/05/01/ord-i-bild/

    Kommentar av Christian Engström — 2 maj 2009 @ 14:49

  51. Bra framträdande Christian! Du gör dig bra i tv.

    Kommentar av Axel Kronholm — 2 maj 2009 @ 15:45

  52. Jag undrar, kan man inte undvika enfrågepartistämpeln genom att genomföra någon slags direktdemokrati. De som engagerar sig en i fråga ska ha möjlighet att rösta på er hemsida. Sen följer ni helt enkelt det resultatet i övriga frågor?

    Det är ju verkligen ni som har kunskapen att genomföra ett sådant system i praktiken.

    Kommentar av David — 2 maj 2009 @ 17:16

  53. Bra jobbar i intervjun!

    Synd att intervjuaren inte kan hålla sig objektiv utan är väldigt aggresiv…

    Du får min röst i EU-valet!

    Kommentar av Anders — 2 maj 2009 @ 17:30

  54. Fan va bra Christian

    Speciellt i p1 morgon. Vinklingen med att sända ett budskap till alliansen hade jag inte hört förut, fan va hon gick igång på den 🙂
    Det enda jag skulle önska som guldkant är en stenhård inövad bredsida som svar på standardfrågan du fick i tv4: ”Men ni vill ju ta kulturarbetarnas pengar?”
    Nåt i stil med:

    -Den delen av upphovsrättsskyddet som vi vill ta bort tjänar de inga pengar på ändå. Tillåten, icke kommersiell fildelning är ett sätt för dem att nå ut till individer som annars aldrig hade tagit del av deras verk. Individer som sedan går på konserter etc…

    Det är detta som 80-talister som jag måste få vår föräldrageneration att förstå, och minsta darr på manchetten i det svaret tolkar dom som: Gratisätare och ohyfsade slynglar är vad de är.

    Davids kommentar här (nr 48) känns intuitivt som klart tänkvärd. Finns det ngr sådana planer i PP?

    Kommentar av Linus — 2 maj 2009 @ 19:50

  55. […] Piratpartiet i SVT ikväll Ikväll torsdag ska jag vara med live i Aktuellt klockan 21.00 i SVT2. Det är med anledning av den senaste […] […]

    Pingback av Top Posts « WordPress.com — 3 maj 2009 @ 1:09

  56. Hoppas alla ni som tänker rösta på pp i europa parlamentsvalet är medvetna att rösten också innebär en röst på de borgliga inom eu som vill göra eu till en superstat och överföra ännu mer makt till eu. Valet av den liberala gruppen (det mest troliga valet enligt engström)är ju en gåta då denna grupp var för fra och lissabonfördraget. Det är vidare ett demokratiskt problem att partiet inte kan garantera till fullo vilken grupp man går med i innan valet.Men framförallt PP är inget enfrågeparti längre.

    Hycklare!

    Kommentar av Lars — 3 maj 2009 @ 14:30

  57. Man måste börja någonstans. Vi tänker påverka.

    Kommentar av William — 3 maj 2009 @ 17:29

  58. Men hur har ni tänkt påverka i den liberala gruppen som röstade för FRA OCH LISSAbonfördraget?

    Kommentar av Lars — 3 maj 2009 @ 19:18

  59. […] Detta inlägg, med allt det länkas till.  (P4 Extra så är det i del tre, 16 minuter in som […]

    Pingback av polymeriska tankar » Ord i bild — 3 maj 2009 @ 20:07

  60. Det där argumentet ”grisen i säcken” tycker jag är lite komiskt – en röst på PP vet man ju precis vad den står för medan en röst på FP tycks kunna mynna ut i precis vad som helst för nya oväntade lagar!! 😀

    Kommentar av Kurt — 4 maj 2009 @ 22:00

  61. Låt oss uttrycka det så här:

    Med Piratpartiet så vet man åtminstone
    att det är en gris i säcken
    och inte mask!

    Kommentar av Hans J — 4 maj 2009 @ 23:18

  62. Hoppsan alla pirater!
    Läser att många öser vrede över intervjuarna. Men de gjorde sitt jobb! En intervjuare ska försöka få fram åsikterna, pressa den utfrågade.
    En reporter ska inte stå och jama med som en doa-kör till den han/hon intervjuar.
    Detta är the real life för politiker, OK många klagar, men så är det!
    Christian förstår nog det, men faktiskt borde även gemene man bland piratpartisterna inse det också.

    Det man kan kräva av en reporter är att denne ska vara hyfsat påläst. Det blir de nog mer och mer nu, i motsats till meningsmotståndarna.
    Och genom att ställa frågor som motståndarna kör med så får ju den intervjuade chans att svara!

    Kommentar av larserick — 5 maj 2009 @ 12:06

  63. @ larserick
    JAg håller med dig om att det varit en del överreaktioner, men om man ska jämföra Aktuellt-Anna och P4-Lotta så var Lotta ordentligt påläst. Det märktes tydligt att hon faktiskt hade läst runt på lite PP-bloggar samt på piratpartiet.se och inhämtat information. Anna verkade ju ha noll koll och bara vara ut efter att ”sverka”. (”ska det vara så här? va?va?va?”)Eller så gjorde hon en urtaskig variant av djävulens advokat…

    Det jag regarade mest på i Annas intervju var faktiskt tonfallet–Anna och Lotta ställde en del frågor som faktiskt var identiska, men Anna hade en subjektivt anklagande ton medan Lottas tonfall i frågorna var just objektivt frågande.

    Programledaren i Studio Ett var sedan helt objektiv och tedde sig som en regelrätt debattmoderator som såg till att det fick talas till punkt och att taltiden var jämt fördelad.

    Nåja. Just my 2 cents.

    Kommentar av nef — 5 maj 2009 @ 13:13


RSS feed for comments on this post.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

%d bloggare gillar detta: