Christian Engström, Pirat

26 maj 2009

Piratpartiet mot KD om prostitution

Filed under: allmän politik — Christian Engström @ 8:32
Debatt med KD om prostitution

Debatt med KD om prostitution

Ella Bohlin är toppkandidat för Kristdemokraterna i EU-valet. Hon tycker om att prata om prostitution. Det är visserligen inte en fråga som EU-parlamentet har någon särskild makt över, men Ella Bohlin tycker om att prata om den i alla fall.

På YouTube finns nu en debatt mellan mig och Ella Bohlin om prostitution, och om huruvida det är en vettig fråga att gå till EU-val på. Jag har också skrivit ett svar till henne på Politikerbloggen om samma ämne.

Piratpartiet ställer upp i EU-valet som pågår nu. Gå och rösta idag!

…………

Pingat på Intressant. Andra bloggar om: , , ,

45 kommentarer

  1. Förstår inte varför gammelpartierna fortsätter dra argumentet ”hur ska väljarna veta vad de röstar på i andra frågor”? Kan inte se ett enda gammelparti där jag vet hur de kommer rösta i någon fråga; de tycks ju prioritera en fråga för dagen och kohandla bort resten. Vad som står i heltäckande manifest och deklarationer stämmer ju sällan överens med hur agerandet blir i slutändan, och som väljare är det omöjligt att veta vilken ordning de prioriterat allting.

    Piratpartiet är väl i stort sett det enda partiet där man kan vara säker på vad man får? Anser man inte att huvudfrågan är intressant, då kanske ett annat parti är ett bättre val. Anser man istället att den är viktig, då kan man ju vara säker på att man väljer rätt parti.

    Kommentar av Fredrik Mårtensson — 26 maj 2009 @ 9:03

  2. [...] Engström har svarat på sin blogg angående KDs påstående om att Piratpartiet skulle vara för prositution. Han har även skrivit [...]

    Pingback av Prostitution, avhopp och smått och gott « blog.frals.se — 26 maj 2009 @ 9:22

  3. Nu tror jag iofs inte att KD någonsin betraktats som ett seriöst alternativ till PP men om nu någon ändå hamnat på tankemässiga irrvägar så vill jag gärna leda in dessa oskuldsfulla lamm på rätt stig enligt gammal god Kreationistdemokratisk tradition.

    Nu ska vi se. Ella Bohlin är till synes Kreationistdemokraternas stora framtidsnamn. En människa med något sexigare och ödmjukare framtoning än den pastorala och mässande från Alf Svensson. En människa med något ungdomligare framtoning än nuvarande partiledaren (som jag av någon outgrundlig anledning aldrig minns namnet på…och vad fasen skulle han i Ellas politikvideo att göra?). Till saken och till substansen istället för den bedrägliga ytan.

    2005 visade Bohlin lite sådan tankemässig substans vid en intervju med Humanisten:

    ”Jag är kreationist. Men jag tycker inte att skolorna helt ska svänga om och ersätta Darwins lära med bibeln. Men jag tycker att man ska presentera båda förklaringarna utan att ta ställning för vilken av dessa läror som är korrekt.”

    Eeeh…god dag? Välkommen till Okunskapssamhället? Evangelikala rörelsen i ett nötskal. Nu i en ort nära dig…och snart i EU? Nej, tack.

    Hur högt prioriterar då Ella Bohlin integritetsfrågan? Tja, inte tillräckligt mycket för att anamma tanken om ett nationellt DNA-register. Tänk PKU fast i multipel kubik. Men det är ju för baaarnens skull och vi måste ju skydda oss mot alla terroriiister som springer omkring på gatorna. I synnerhet i Sverige med vår ymniga historia av terrorism, självmordsbombande och politiska kidnappningar…eller nå’t.

    Kommentar av Thomas Tvivlaren — 26 maj 2009 @ 9:27

  4. Jag blir alltid lika fundersam då politiker inte verkar skilja en lagstiftning från en annan. Piratpartiet har vart tydliga med att de vill att grundlagen ska gälla även på internet – GRUNDLAGEN – lagarna som all annan lagstiftning bygger från. Sen kan man tycka vad man vill om aga barn eller knarkpolitik men något sorts inblick i hur ett demokratiskt samhälles lagstiftning är uppbyggt måste väl även KD ha?

    Kommentar av Kalle — 26 maj 2009 @ 9:43

  5. @Kalle: ”Sen kan man tycka vad man vill om aga barn eller knarkpolitik men något sorts inblick i hur ett demokratiskt samhälles lagstiftning är uppbyggt måste väl även KD ha?”

    Du sätter (omedvetet) fingret på en viktig poäng i detta. Det handlar nämligen om precis det som Engström säger till Bohlin om att KD (och de flesta övriga etablerade partier) inte förstått Internet. De har helt enkelt inte förstått Internet! I etablissemangets begreppssfär så är definitionen på Internet tämligen enkel och rudimentär, dvs man startar ”datan” på morgonen, läser ”sin Outlook”, och ”går ut på Internet” (man startar Internet Explorer och surfar till Aftonbladet på lunchen), för att slutligen och högst ologiskt stänga av ”datan” och ”Internet” på eftermiddagen/kvällen genom att klicka på ”Start”-knappen.

    Ovanstående är ”att förstå Internet” à la Bohlin. Givetvis en smula tillspetsat men ändå är kontentan just detta. Internet är som en ny häftig gadget eller leksak som en jo-jo i slutet av 1700-talet eller en tv på 30-talet. Något man använder då och då. En nöjespryl. Det är Internet.

    Mot ljuset av denna märkliga definition av Internet, för att inte säga världsbilden, så är det inte märkligt att man kan förespråka Ipred- och FRA-lagar. Internet är ju bara som en jo-jo eller en tv. Något man tar fram som en tidsdödare i brist på annat. Jo-jon får ju inte fara iväg och krossa vardagsrumsfönstret så därför måste den hanteras och regleras.

    Med en sådan ”förståelse” för Internet så finns inte insikten att Internet är som var mans Bibliotek i Alexandria. Ej heller finns insikten att Internet är var mans kommunikationsverktyg till den hela uppkopplade världen. Och jag väljer att hoppa över insikten att Internet inte bara är den första någorlunda realistiska spegeln till mänskligheten ty den är de facto mänskligheten. Oförfalskad och osminkad som aldrig någonsin tidigare.

    Det är mot den bakgrunden inte alls konstigt att de etablerade politikerna nästan religiöst babblar mantrat ”Spotify” så fort fildelning kommer på tal. Spotify is the shit. Sluta fildela. Sluta använd Internet för annat än det det var tänkt för enligt korporativismens budord…vilket är att vara ett avancerat nät för kabel-tv. We make a buck, you watch Simpsons. Me Tarzan, you Cheeta.

    Internet är en jo-jo. Jo-jo tro’t den som vill!

    Kommentar av Thomas Tvivlaren — 26 maj 2009 @ 10:39

  6. Bra debatterat av dig men jag tror du skulle tjäna på att prata lite långsammare och lite ”mörkare” för att framföra dina/våra åsikter med mer tyngd och trygghet. :)

    Kommentar av Axel — 26 maj 2009 @ 11:23

  7. Ella Bohlin har dessvärre stora oredan inuti huvudet. Hon är konsekvent för att förbjuda nu senast den numera tack vare EU relativt stora lagliga fria införseln av alkoholhaltiga drycker i samband med resa inom EU. Dessutom skall hon förbjuda snus även i Sverige. Lägg till det då prostitution enligt ovan förda resonemang. Det är ett fattigdomstecken att kådisarna inte har rimligare kandidater att föra fram. Ella Bohlin måste fås att inse att hon inte är svenskarnas överförmyndare och att hon skall ge fullständigt fan i att försöka styra fullvuxna människors vardag utifrån sitt eget ångest- och komplexfyllda virrsinne. Ella du är inte min mamma! Sluta upp att tafsa på min frihet och mitt självbestämmande hela tiden.
    De som trots allt känner att de måste ge kds sin röst bör stryka Ella Bohlin på valsedeln.

    Kommentar av bo — 26 maj 2009 @ 11:53

  8. @Bo: Stryka en röst på en valsedel kan man inte längre göra, bara kryssa en kandidat som man gillar.
    Källa: http://www.val.se/pdf/valet_fickformat_som_broschyr.pdf

    Kommentar av Star — 26 maj 2009 @ 12:39

  9. Jäkligt bra debatterat Christian! Jag måste säga att jag tycker det här var ditt bästa ”tv-framträdande” hittills, hands down. Nu ska jag och samdon iväg och rösta på dig.

    Kommentar av Saoshyant — 26 maj 2009 @ 13:43

  10. Bra jobbat Christian! keep up the good work. :)

    Kram
    Nea

    Kommentar av Nea — 26 maj 2009 @ 14:08

  11. Det var nog en av de bästa debatter jag har hör dig i Christian. Ella Bohlin försöker härmed väcka lite uppmärksamhet med att inte diskutera sakfrågor. De debatterjag har sett dig medverka i är du oftast väldigt saklig och lugn,vilket man oftast vinner på :D men i den här debatten höjer du nivän lite och fulkomligt mular sönder hennes försök att framställa en röst PP som en totalt bortslängd röst.

    bra jobbat!

    Kommentar av Storm — 26 maj 2009 @ 14:50

  12. Bra jobbat; direkta debatter är svåra, och du gör dem bra!

    För att ge något slags konstruktivt förslag: du kanske lite för snällt låter din motståndare styra diskussionen och snällt ”svarar på frågan”? Fundera gärna på om du via lite verbal jujutsu kan styra tillbaka ett påstående eller en motfråga som är obekväm för andra sidan, typ: ”Det stämmer att det finns en osäkerhet i huruvida vi kommer att rösta som FP eller som MP i t.ex. prostitutionsfrågan, eftersom det inte är en av våra fokusfrågor och beror på vilken grupp vi går med i — men — om man röstar på er så vet man med säkerhet att ni står för, och har röstat i enlighet med, den kanske mest restriktiva inskränkningen av friheter på Internet som erbjuds av något svenskt parti, och det är frågor som om och om igen kommer upp på EUs bord.”

    Kommentar av Tino — 26 maj 2009 @ 15:02

  13. Håller med Tino här ovan. ”Attack never defend” som upphovsrättslobbyisterna anammar till fullo enligt en av deras bästa kunders livsmotton ($cientologerna) är kanske inget vi ska sträva emot men däremot finns det en anledning till att de använder det… Den som bara står i svaroläge kommer inte få göra annat än svara.

    Kommentar av Thomas Tvivlaren — 26 maj 2009 @ 15:19

  14. bra jobbat christian!:)
    du fick min röst igår;)

    Kommentar av rasmus — 26 maj 2009 @ 16:18

  15. Jag tycker att det låter lite som att kristdemokraten hade ganska stora problem med att Piratpartiet är ärliga med hur de tänker agera i parlamentet. Som om det skulle vara självklart vad som skulle hända om PP sade att de bestämt tänkte rösta med de borgerliga eller de gröna, och att de ”gamla” partierna alltid håller vad de lovar.

    Kommentar av Robin — 26 maj 2009 @ 17:07

  16. Du fick min röst i förra veckan. Keep up the good work!

    Kommentar av AToTheK — 26 maj 2009 @ 17:10

  17. Nej Christian, det här var inte bra, alls. Du låter henne föra din agenda och missar nästan helt att föra fram _din_ politik. Du står i konstant försvarsställning, istället för att förklara varför ni bara tar ställning i de frågor ni driver. Det kunde ha varit du som ställde obekväma frågor till henne, istället för att hon ställer frågor hon tror är obekväma för dig. Du har återigen trasslat in dig i en liberalgrön röra, och det får du sota för.

    Du kunde t ex. frågat henne om vilka frågor _de_ är beredda att kompromissa bort till förmån för deras hjärtefrågor. Det är nämligen en fråga hon inte kan svara på, av den enkla anledningen att hon då ger bort sin förhandlingsvaluta. Man kan inte sälja det köparen redan vet att man är beredd att ge bort. De driver sin politik på det viset, och det är det som PP kan nyttja genom att klart deklararera att ni inte tar ställning. När du då på förhand deklararar liberalgrönt, så har du gett bort din valuta och hamnar ofrånkomligen i diskussener om frågor där du inte tar ställning, och missar således att driva din politik = Självmål.

    Kommentar av Prost — 26 maj 2009 @ 17:30

  18. Varför syns inte min kommentar?

    Det var en kommentar i stil med Tino här ovan.

    Kommentar av Prost — 26 maj 2009 @ 17:34

  19. @ Prost:

    Den hade fastnat i spamfiltret.

    Kommentar av Christian Engström — 26 maj 2009 @ 17:55

  20. Lite som hax sa i ett av sina blogg inlägg,(hittar inte vilket just)men hitta även ett blogg inlägg av erik josefsson (http://erikjosefsson.eu/blogg/2009/05/22/frihet-fildelning-och-feminism)där han råder pp att inte låsa sig vid utalanden om liberala /gröna gruppen i parlamentet, även vänster gruppen har ju komit med ett eventuellt inbjudande. för att bara hänvisa till L/G kanske skrämer vänster folk , som håller med pp men som annars röster på vänster partiet.

    mycket bra debatt även om EB försökte hela tiden vara i fokus, våga avbrytt ibland och styr debatten mot pirat mål, låt inte motståndaren vem de än må vara styra debatten vart dom vill ha den. då hamnar man bara i försvars ställning.

    Kommentar av pros — 26 maj 2009 @ 18:01

  21. ops radera ”)där” så funkar länken ok när man klickar på den…

    Kommentar av pros — 26 maj 2009 @ 18:03

  22. det är lite tur för kd att pp inte kör samma taktik som de gör. då hade det nu varit stora rubriker överallt om att kd är rasister som anser att det finns något som heter skandinaviska värderingar, samt att dessa är bättre än de andra primitivare folkslagens.. =)

    Kommentar av linda — 26 maj 2009 @ 18:32

  23. Men varför ska inte droger och prostitution va lagligt? Vill man få ner droghandeln och människohandeln måste man göra det lagligt, förbjud hallickarna istället. Droghandeln gör bara att kriminella bli mäktiga eftersom priset stiger, hade det varit lagligt skulle vi få mer lag och ordning. Polisen skulle då bara behöva ta hand om knarkare som blir våldsamma, resten kan få lulla runt om de är fredliga.

    Dessutom är droger starkt förknippat med prostitution, vill man nå människohandeln så legaliserar man prostitution, då behöver kvinnorna ingen hallick som försvarar dem, eftersom lagen gör det, och man kan lättare nå prostituerade och missbrukare om det är lagligt och erbjuda dem hjälp ur deras destruktiva liv.

    man kan inte säga att det ska va olagligt att förgifta sig själv, det är inget brott emot någon, det finns inget offer som utsatts för något brott av någon annan, därför inget brott. Om man knullar för pengar så är det ens egen ensak, men man kan reglera det med att ha krav på skydd och att torskarna och de prostituerade testar sig emellanåt. Även torskar ska kunna söka hjälp öppet så att de slutar med sitt destruktiva beteende, men det funkar inte om man förbjuder vuxna människor i samförstånd göra avtal med varandra.

    prostituerade hamnar i klorna på kriminella krafter om det är olagligt på något sätt. Förbjud Hallickar, då kan prostituerade utan problem anmäla dem utan att själva bli straffade.

    Kommentar av T — 26 maj 2009 @ 20:02

  24. Någon skrev ovan att det är sorgligt att KD inte har bättre kandidater. Det hade de ju. Nu gjorde ju partieliten nästan i byxorna av rädsla inför utsikten av att ha Sakredeus med på listan och såg till att stoppa honom. Man kan ju förstå varför: Karln har ju rent av populära åsikter! Hur skulle det se ut med en kristdemokrat som går hem hos vanligt folk?

    Nu behöver man knappast oroa sig över vad Bohlin kan hitta på i EP eftersom Alf Svensson lär kryssas in om KD får ett mandat.

    PP är fövisso ett enfrågaparti i mina ögon, men eftersom samtliga etablerade partier verkar gå till val på frågor som inte avgörs i EP är de väl snarast att betrakta som nollfrågepartier i sammanhanget. Ett är trots allt mer än noll.

    Kommentar av Populisten — 26 maj 2009 @ 20:07

  25. Ja!- hr Engström – en ny tid är här! Det känns i lufeten. KD:s Ella Bohlin tittar på Dig med, enligt min uppfattning, beundrande blickar och skrattar åt sig själv under Er debatt. Nätmedborgarna skakar roat på sina huvuden. Vi går inte på sådant längre! Tror inte ens att hon själv tror på vad hon säger. Troligen dröjer det inte länge förren hon konverterar till Piratpartist. Tack för Din utstrålning. Har Du packat Din väska?

    Kommentar av Lennart Lindsjö — 26 maj 2009 @ 20:56

  26. Ett annat roande inslag av Internetaktivisten Erik Josefsson (V)i tisdagens Sydnytt http://svtplay.se/v/1570720/erik_josefsson_kandiderar_till_eu-valet är det kört med Ipred ”Det är redan försent. ”Folks engagemang kan endast ändra ett kommatecken här och där”. Sedan säger han med ett roat flin på slutet av intervjun ”Jag skulle aldrig kryssa någon för att någon sa åt mig att kryssa någon” ”Jag skulle tänka själv”. Jo – vi kan tänka själv! Två och en halv minut fick han på bästa sändningstid! För att egentligen bekräfta sitt eget misslyckande! Om ämnet verkligen intresserade honom skulle han istället hävdat. ”Jag har varit i Bryssel – det var kul och med mycket god mat. De flesta nattklubbar stängde inte förren på morronen”. För vad har han annars gjort? Fåtal visste vad Bryssel var för något. Annat än någon slags kål – brysselkål. Innan Piratpartiet hissa sin flagga!

    Kommentar av Lennart Lindsjö — 26 maj 2009 @ 21:00

  27. [...] sidan är de andra frågorna viktiga att belysa, vilket visar diskussionen mellan Ella Bohlin och Christian Engström [...]

    Pingback av 7 juni blir en rysare « Under den lugna korkeken — 26 maj 2009 @ 21:03

  28. @Peter Soilander Absolut! Ett gemensamt nätmedvetande håller på att skapas. Varje dag ansluter sig fler tänkare till detta sammedvetande. Också population från värdefulla ytterkanter börjar att kommunicera. Kanske en flicka i Moldavien med en KD:s tjej i Motala? Vem vet! Vad säkert är att kristna värderingar kommer att drunkna i den entoniga lovsången från affärsmännens satellit – om vi inte sätter stopp! Privatpartiet har störst möjlighet att göra detta!

    Kommentar av Lennart Lindsjö — 26 maj 2009 @ 21:52

  29. En sak som man ser är att Christian Engström i allt högre utsträckning inser att när han blir intervjuad, debatterar eller talar så står i runda tal FEMTIOTUSEN personer bakom honom.

    Jag står bakom honom och håller med honom i varje ord, praktiskt taget varje stavelse. Övriga medlemmar står naturligtvis också bakom honom.

    Mer ändå vi har troligen även långt fler än HUNDRATUSEN sympatisörer. Dessa håller också med Christian Engström. Det finns helt enkelt ingen som helst anledning för Christian att låta NÅGON sätta sig på honom. Christian är både saklig och vänlig när han debatterar. Detta betyder naturligtvis att han förväntar sig saklighet från motsidan även om man har olika uppfattning i sakfrågan.

    Christians sätt är vinnande. De som ser och hör honom lyssnar på sakligheten i hans argument. Han behöver inte använda samma sätt som Gudrun Schyman eller Ella Bohlin gör.

    Jag känner mig mäkta stolt över att representeras av Christian Engström!

    Jag skulle vilja be dig Christian om en sak. Nästa gång du debatterar i TV eller någon Youtube-film så vänd dig om och titta bakom dig. Ser du oss alla?

    Vi är där!

    Kommentar av Hans J — 26 maj 2009 @ 22:38

  30. ”De har helt enkelt inte förstått Internet!”

    Kan det istället vara så att alla inte uppskattar nätet på samma sätt som ni gör, som inte alls tycker att det skapar demokrati, utan tvärtom anarki och laglöshet?

    Kommentar av Jowa — 27 maj 2009 @ 0:12

  31. Tyckte också det var jättebra, som det brukar vara :), framgick tydligt att snacket om prostitution och knark bara är trams och smutskastning och att det inte är vad eu-parlamentet beslutar om. PP vinner fantastiskt mycke på att dom försöker köra med så dumma argument hela tiden.

    Om jag ska försöka ge nån konstruktiv kritik, så tycker jag många politiker lider av att inte kontrollera sitt minspel tillräckligt mycket. Det är risk att man framstår som osympatisk för att man uppenbarligen tycker att ”motståndaren” har hel-tokiga argument. Då kan man verka arrogant, speciellt om någon som ser debatten kanske tänkt i samma banor som motståndaren, eller inte kan nog för att inse att frågan är galen. I min mening är det bättre att försöka se allvarlig ut även när man blir utsatt för rena dumheter och smutskastning. Sen svarar man sakligt på kritiken som vanligt såklart, då framstår den andra sidan som mycket mer osympatisk istället, blir nästan gratispoäng.

    Kommentar av apisms — 27 maj 2009 @ 5:24

  32. Fint tecken du gör i filmen vid 5:16 :-)

    Kommentar av AToTheK — 27 maj 2009 @ 6:39

  33. Oj, första gången jag tyckt att kd ägt någon. Sorry, Christian.

    Kommentar av e — 27 maj 2009 @ 7:40

  34. Jag tyckte att Christian gjorde bra ifrån sig som vanligt, men jag är lite orolig för att kvinnliga väljare ska få för sig att Ella har en poäng.

    Kommentar av Winston Smith — 27 maj 2009 @ 7:57

  35. Haha, Thomas! Kreationistdemokraterna! Hoppas, hoppas att de byter namn till det.

    Kommentar av Winston Smith — 27 maj 2009 @ 7:58

  36. Lugn och saklig som vanligt Christian. :)

    Fast jag hade lite svårt att koncentrera mig på vad som sades, för varje gång som Ella Bohlin kom i bild så såg jag bara Carola. :D

    Kommentar av nef — 27 maj 2009 @ 8:05

  37. @Winston Smith: Inte en chans, ärlighet har som bekant inte i politiken att göra… ;)

    Kommentar av Thomas Tvivlaren — 27 maj 2009 @ 8:23

  38. Som eh kvinnlig väljare so tror/hoppas/vill jag inte att det är så. Vad Ella Bohlin sa var ju att hon vill få en fet lön i Bryssel för att bedriva opinionsbildning mot prostitution, och att alla som inte vill göra precis likadant(typ ägna sig åt politiska beslut) måste stå till svars!

    Ärligt talat så tycker jag att det är oförskämt att be om ett politiskt mandat och samtidigt deklarera att man i huvudsak tänker ägna sig åt frågor utanför det mandatet, oavsett vad man tycker i sakfrågan.

    Kommentar av Grodan — 27 maj 2009 @ 9:35

  39. Jag tänker rösta på Piratpartiet och gör detta från ett vänsterperspektiv.
    Piratpartiet som socialistisk strategi

    Pp samlar ju folk från i princip hela den politiska höger/vänster-skalan.

    Ni har vid upprepade tillfällen sagt att ni i EU tänker ansluta er till antingen den gröna eller den liberala gruppen samtidigt som ni har planerat att ställa er mycket friare om ni kommer in i riksdagen. Jag är lite nyfiken på varför.

    Är det för att ni har gått igenom hur grupperna har röstat innan?
    Beror det på gruppernas storlek och inflytande?
    Beror det på din och Ricks politiska bakgrund och att ni helt enkelt bara kom att tänka på de två grupperna?
    Är det för att ni är räddare för att skrämma iväg liberaler från Pp än vad ni är rädda för att skrämma iväg vänstern då det har uttryckts förvåning över hur mycket vänsteranhängare som har anslutit sig ändå?
    Är det för att ni upplever liberaler och gröna som mer i mitten?

    Keep up the good work!

    Kommentar av Daniel Scythe — 27 maj 2009 @ 10:22

  40. Ok debattering. Men snälla sluta säga att den andra personen inte kan vara tyst. Det verkar helt enkelt oproffsigt… Dessutom pratar du också i mun. Låt åhörarna bedöma istället.

    Kommentar av Marcus — 27 maj 2009 @ 16:03

  41. En motfråga på alla dessa ”Piratpartiet är ett smalt parti”; fråga varför det finns så många som tänker rösta på Piratpartiet. Vad har gammelpartierna misslyckats med för att få fram så många väljare till Piratpartiet?

    Kommentar av HDR-fotografen — 27 maj 2009 @ 21:50

  42. [...] Piratpartiet mot KD om prostitution Ella Bohlin är toppkandidat för Kristdemokraterna i EU-valet. Hon tycker om att prata om prostitution. Det är [...] [...]

    Pingback av Top Posts « WordPress.com — 28 maj 2009 @ 1:07

  43. Gammelpartierna verkar inte dra någon gräns. De bara hittar på vad som helst. Skamlöst. Vad var det Gandhi sa? ;)

    Kommentar av Rick — 29 maj 2009 @ 2:06

  44. Det är någonting skamlöst över att dessa gamla partier byter åsikt så snabbt och så smidigt!

    Det är skrämmande därför att vi förstår att de byter tillbaka lika snabbt efter valet. Vad var det då för nytta med deras plötsliga ”frihetskärlek”? De kommer att fortfarande vara för ”ett ökat skydd för den personliga integriteten” MEN TYVÄRR ”måste de prioritera det lite annorlunda”

    Piratpartiet har inga andra frågor att prioritera upp…
    Smaka på den, du!

    Testa den här:

    Säg högt en gång: Vi i Piratpartiet gör allt vi kan för att den personliga integriteten ska få ett anständigt skydd!

    Känns det inte helt underbart? Som någonting man längtat efter längre än man kan minnas.

    Du borde vara med på Piratpartiets flygbladsutdelningar och på demonstrationen imorgon lördag! Känslan är fantastisk!

    Kommentar av Hans J — 29 maj 2009 @ 11:12

  45. [...] Bohlin är så sanslöst korkad att det är pinsamt. Typiskt gammelpolitiker att inte lyssna. Bästa försvar, [...]

    Pingback av Christian debatterar Ella | Polisstaten — 30 januari 2012 @ 0:48


RSS-flöde för kommentarer till det här inlägget.

Rubric-temat. Blogga med WordPress.com.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 936 andra följare

%d bloggers like this: